Eemvallei-Oase-randakker-oogst

De eerste oogst is naar de voedselbanken, vrijwilligers gezocht en nieuwe medewerkers vanuit het AZC

Wat hebben we plezier van de beregeningsinstallatie in dit droge voorjaar! Drie keer per week sproeit hij in de nacht de akkers en daardoor groeien de groenten opperbest! De eerste oogst ligt alweer bij de voedselbanken! 

De financiering van de beregening is weliswaar nog niet rond, maar daar wordt aan gewerkt. De crowdfunding op Whydonate staat nog steeds open hiervoor: https://whydonate.com/nl/fundraising/beregening-randakker. Er is 25 m3 zand gestort om de geulen weer mee te vullen. Op het natste stuk van de akker hebben we eerst drainageslangen gelegd, met name voor het voor- en najaar. Het is een hele klus om 25 m3 zand met kruiwagens weg te werken, maar dat vordert!

In de winter hebben zich een paar nieuwe werkers gemeld, maar omdat we dit seizoen de akker willen verdubbelen, zijn er meer vrijwilligers nodig. Daarom zijn we  ook erg blij met drie enthousiaste nieuwe medewerkers vanuit het AZC van Amersfoort! Sinds deze week komen zij zelfs op de fiets! Een van hen doet dat nog op een 3-wiel fiets van COA, maar is druk aan het oefenen op een fiets met 2 wielen! Met handen en voeten en een slimme app lukt het om te communiceren over het werk dat moet gebeuren en over het leven. Het is prachtig om hun blije gezichten te zien!

Mocht je zelf enthousiast geworden zijn om mee te komen werken of iemand weten die dat wellicht kan worden, neem contact op met Jan Willem Kalkman.

Vragen?

Neem contact met ons op via onderstaande contactformulier of stuur een mail naar randakker@eemvallei-oase.nl. Je kunt ook even bellen met Jan Willem Kalkman | 06 27 355 120